Experiment se podařil, může to být levné
Ano,
taky skoro každé ráno obhlížím trafiky, co nového kulatého v papírovém obalu se
urodilo. Vy ne? Tak to možná budete menšinový případ. Levných DVD se podle
článku v Hospodářských novinách (http://hn.ihned.cz/c1-22421040-trh-zaplavily-miliony-lacinych-dvd)
prodávají miliony.
Pamatuji se, jak se před
lety vedly dlouhé diskuse, proč jsou hudební CD tak drahá, jestli můžou být
levnější, jestli kupovat originály a nepřepalovat… Logický návrh, že při
nízké ceně se toho prodá víc, bylo samozřejmě riskantní ověřovat v praxi.
Ale ukázalo se, i když až za pár let a u filmů místo muziky, že to funguje.
A všimli jste si vlastně, že nejde jen o filmy? Třeba písničky z muzikálu
Mamma mia jsou „obyčejné“ cédéčko, a skutečnost, že budu mít doma dvanáct
ABBA pecek za pajcku, by mi ještě nedávno přišla nepředstavitelná.
Takže to prostě může být
levné. I když… ono to není zas tak úplně jednoduché. Musíte mít obrovskou
distribuční síť, která vám standardně doručí titul do libovolné trafiky
v republice. A musíte nabízet něco, co lidi zaujme ve chvíli, kdy se na to
v té trafice koukají. Navíc se dá čekat, že se na DVD začnou objevovat
reklamní spoty. Schválně – být interpretem, souhlasili byste s tím, že vám
na cédéčko mezi písničky někdo vloží dva tři reklamní jingly, ale prodá se
vám toho stokrát víc než klasicky? Já nevím… ale asi bych do toho šel. Ovšem
musel bych mít něco, co lidi zaujme; a to může být u muzikantů ten hlavní
problém.
Jsem nicméně zvědavý, kdo to
zkusí. Teď před Vánocemi bych čekal frontální trafikový útok cédéčkových
ležáků. A možná, že příští rok bude třeba přímo na Zahradě stát stánek, kde
si koupíme nějakou tu folk&countryovou bestofku. Za páďo.
Honza Hučín